Ogromny, międzynarodowy marketplace, jakim jest Amazon, to bez wątpienia platforma o wielkim potencjale z punktu widzenia e-sprzedawcy.

Główną zaletą wykorzystania tego serwisu jako dodatkowego kanału sprzedaży jest niewiarygodnie liczne baza klientów, do których można uzyskać dostęp w bardzo szybkim tempie. Nie da się jednak zaprezentować oferty swojego sklepu na Amazon bez uprzedniego zarejestrowania się w tym portalu. Warto wyjaśnić zatem, jak dokładnie wygląda sprzedaż na Amazon krok po kroku.

Jak wygląda sprzedaż na Amazon krok po kroku?

Na początku wymagana jest decyzja dotycząca planu sprzedaży. Można zdecydować się na plan indywidualny, stworzony głównie z myślą o małych sprzedawcach, dla których limit 40 przedmiotów miesięcznie jest w zupełności wystarczający. E-przedsiębiorcy, którzy chcą wykorzystać Amazon do sprzedaży w większym nakładzie, powinno zainteresować się natomiast planem profesjonalnym, który likwiduje ten limit i zapewnia rozwiązania lepiej przystosowane do prowadzenia biznesu.

Sam proces rejestracji konta na Amazon nie jest szczególnie skomplikowany – wymagane są podstawowe dane osobiste, takie jak imię, nazwisko, adres e-mail. Wybrać trzeba także odpowiednio bezpieczne hasło. Nieco więcej czasy może zająć wprowadzenie wymaganych informacji dotyczących samej firmy oraz zapoznanie się z zasadami Amazon oraz warunkami umowy. Pod koniec procesu rejestracji wprowadza się wszelkie dane dodatkowe – wystarczy podążać za wyświetlanymi poleceniami, a sprzedaż na Amazon krok po kroku powinna przebiec w stosunkowo szybki i bezproblemowy sposób.

Jak zacząć wystawiać produkty na Amazon?

Samo założenie konta nie wystarczy, aby zacząć zarabiać. Sprzedaż na Amazon krok po kroku wymaga wystawienia produktów, do czego służy zakładka „Inventory”, przez którą można skorzystać z następujących opcji:

  • Add a Product” w przypadku przedmiotów pojedynczych,
  • Add a Product via Upload” w przypadku dodawania wielu przedmiotów jednocześnie (należy wyszukać wybrany artykuł w katalogu Amazon).

Warto podkreślić, że sama sprzedaż z pewnością będzie przebiegać o wiele sprawniej, szybciej i wygodniej, jeśli skorzysta się przy niej z profesjonalnego managera, który pozwoli zredukować wielopunktowy proces wystawiania ofert do czegoś znacznie prostszego. Jest to zarówno oszczędność czasu, jak i pieniędzy. Apilo oraz dostępna w ramach jego funkcji integracja z Amazon to świetny sposób, aby uprościć obsługę tego kanału sprzedaży, dlatego nie powinno się stronić od nowoczesnych rozwiązań.