E-mail marketing to coś więcej niż wysyłanie masowych wiadomości e-mail do każdego, kto kiedykolwiek kupił coś w Twojej firmie.
Prawidłowo przeprowadzona kampania e-mail marketingowa może być skomplikowana do zorganizowania, ale jeśli wiesz, co robisz, nagrody mogą być świetne. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak to zrobić.Opracuj spójny format i harmonogram e-maili marketingowych. Dzięki temu Twoi klienci dowiedzą się, kiedy i czego mogą się spodziewać. Znajdź profesjonalny szablon pasujący do Twojej firmy i używaj go za każdym razem. Powiadom swoich klientów o najistotniejszych informacjach na początku wiadomości e-mail.Zaoferuj kupon klientom, którzy zarejestrują się na Twojej marketingowej liście e-mailowej. Umieść formularz w swojej witrynie, w którym klienci mogą się zarejestrować, i ustawić go tak, aby automatycznie wysyłał do nowych klientów kupon po przesłaniu formularza. Zachęca to klientów do wyrażenia zgody na wysyłanie im materiałów marketingowych, dzięki czemu nie zostaniesz oskarżony o wysyłanie spamu.Bądź wytrwały w swoich próbach dotarcia do klientów. Nie musisz codziennie wysyłać e-maili, ale pamiętaj, że możesz nie przyciągnąć uwagi klienta lub firmy, dopóki nie zostanie on kilkakrotnie narażony na Twoją markę lub produkty. Dotykaj bazy często, ale nie tak często, żeby wydawało się to zbyt denerwujące.Upewnij się, że masz pozwolenie od klientów lub potencjalnych klientów przed wysłaniem wiadomości e-mail. Jeśli ludzie nie chcą otrzymywać od Ciebie wiadomości e-mail, mogą oznaczać je jako spam, a nawet całkowicie Cię ignorować. Istnieje nawet szansa, że Twoja usługa poczty e-mail może wyrzucić Cię z ich systemu.Jeśli planujesz zająć się e-mail marketingiem, musisz wiedzieć, że musisz mieć zgodę wszystkich osób, które chcesz umieścić na swojej liście e-mailowej. Jeśli tego nie zrobisz, klienci mogą odejść lub narzekać na spamowanie.Pozwól swoim czytelnikom wybrać układ treści.
Wszelkie wiadomości zawierające obrazy, grafikę i JavaScript mogą zostać zjedzone przez filtry oprogramowania i nigdy nie będą widoczne dla ludzkich oczu.
Wyślij podstawowy tekst lub format tekstu sformatowanego, w tym link do Twojej witryny oraz opcję wersji HTML dla tych, którzy tego chcą.Aby zapewnić najskuteczniejsze kampanie e-mail marketingowe, zapewnij klientom duży wybór. Pozwól subskrybentom decydować o częstotliwości i liczbie otrzymywanych wiadomości. Szczególnie ważne jest, aby umożliwić ludziom wybór udostępnianych danych osobowych. Oddanie kontroli abonentowi sprawi, że poczuje się on bardziej komfortowo. Bardziej prawdopodobne jest, że się zarejestrują.Strzeż się dołączania załączników do e-mail marketingu! Masowe wiadomości e-mail z załącznikami są natychmiast podejrzewane przez większość filtrów spamowych jako spam. Ponadto w dzisiejszych czasach wiele rodzajów złośliwego oprogramowania komputerowego i wirusów jest przenoszonych w załącznikach do wiadomości e-mail i ludzie są tego świadomi. Twój e-mail jest zagrożony natychmiastowym usunięciem, gdy zobaczy załącznik, nawet nie zostanie przeczytany.Nadaj swoim e-mailom marketingowym taką samą uwagę, jak treść witryny i inne materiały marketingowe. Zbyt często firmy przyjmują zbyt luźne podejście do swoich działań e-mail marketingowych, a pozornie drobne błędy, takie jak literówki, kończą się podkopywaniem postrzegania przez czytelników ich poziomu profesjonalizmu. Zanim dodasz e-mail do swojej rotacji marketingowej, zadaj sobie pytanie, czy zainspirowałby Cię do zakupu.Prowadzenie świetnej kampanii e-mail marketingowej może wydawać się zniechęcającą perspektywą, ale nie pozwól, aby Twoje obawy powstrzymały Cię od rozpoczęcia. Jak widzieliście, nie musi to być uciążliwy obowiązek. Jeśli pamiętasz rady, które przeczytałeś w poprzednim artykule, powinieneś być w stanie przygotować bardzo skuteczną kampanię.