Są różne sytuacje, podczas których powierzchnia samochodu może ulec uszkodzeniu, zarysowaniu.
Niezależnie od tego, czy rezultatem jest głębokie wgniecenie, czy drobne zadrapania, użycie odpowiednich krążków ściernych podczas procesu naprawy jest kluczowym elementem uzyskania wysokiej jakości rezultatów.
Jak wybrać gradację krążków ściernych?
Pierwszym krokiem jest wybór papieru ściernego o odpowiedniej gradacji. Numery ziarnistości, czyli gradacji krążków ściernych, wahają się od około 40 do 4000 i więcej. Im niższa liczba, tym grubszy jest papier ścierny. Pierwszą zasadą naprawy karoserii samochodowej jest to, że należy zacząć od najmniej agresywnego papieru ściernego, który nadal wykona zadanie. Ostatnią rzeczą, którą chcesz zrobić, jest spowodowanie uszkodzeń w postaci głębokich zadrapań, których usunięcie będzie wymagało jeszcze więcej pracy i korekty.
Krążki ścierne o niskiej gradacji są bardziej odpowiednie do napraw karoserii samochodowych, które wymagają wyrównania szorstkich i nierównych powierzchni. Krążki i dyski ścierne o gradacji od 60 do 80 są dobre w przypadku głębszych rys lub rdzy do zeszlifowania. Możesz użyć ziarnistości 120, gdy występują plamy rdzy lub zadrapania, które nie są tak poważne, a ziarnistości 220, aby usunąć szorstkie krawędzie szpachlówki. Krążki o gradacji 320 są idealne do obrzeży, aby przygotować karoserię do gruntowania.
Na stronie https://grupaurban.pl/krazki-i-dyski-scierne-roznej-gradacji/ możemy znaleźć więcej informacji na temat doboru dysków i krążków ściernych. Średnia gradacja krążków ściernych skutecznie wygładza powierzchnię pojazdu przed nałożeniem podkładu. Gradacja 600 jest dobra do usuwania niedoskonałości po nałożeniu podkładu o grubej powłoce. Krążek o gradacji 800 nadaje się do szlifowania końcowych podkładów wykończeniowych przed podkładem uszczelniającym lub farbą. Do usuwania rys i drobnych niedoskonałości i zapewnienia gładkich powierzchni najlepiej nadaje się krążek ścierny o dużej gradacji 1000 i więcej. Gradacja 2000 może być użyta do końcowego szlifowania na mokro, aby uzyskać gładkie i równe wykończenie przed nałożeniem pasty.